Ana Sayfa
Sss

Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci e-posta adresime ait şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?

Öğrenci e-posta şifrelerini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından verilmektedir.

Personel e-posta adresime ait şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?

SABİS üzerinden şifre sıfırlama yapamadığınız taktirde; BİDB Sistem Yönetimi Şube Müdürlüğünde yeni şifre verilmektedir.

Öğrenci e-posta kotası nedir?

Mail altyapısı Gmail üzerindedir. Gmail tarafında kota sınırı yoktur.

Personel e-posta kotası nedir?

Mail altyapısı Gmail üzerindedir. Gmail tarafında kota sınırı yoktur.

Öğrenci Toplulukları için nasıl web sayfası ve e-posta adresi alabilirim?

BİDB Sistem Yönetimi şube müdürlüğünde eposta ve alan adı tahsisi yapılmaktadır. https://internet.sakarya.edu.tr/​ adresinden ilgili akademisyenin iş talebi doğrultusunda tahsis edilir.

SAU.Net Kablosuz ağına nasıl bağlanabilirim?

Kablosuz bağlantılardan SAU.NET-Destek SSID si ne bağlanılmalıdır. Daha sonra www.saunet.sakarya.edu.tr adresindeki adımlar takip edilerek bağlanılabilir.

Öğrencilere kablolu internet hizmeti veriliyor mu?

Kablolu internet hizmeti sadece personele verilmektedir.

Soyadım değişti, yeni e-posta adresi nasıl alırım?

Eposta adreslerinde değişiklik yapılamamaktadır. Eski mail adresi iptal edilip yeni mail adresi talep edilebilir.

Yeni bilgisayar /telefon/ cihaz vb. aldım/değişti. İnternete nasıl çıkabilirim?

https://internet.sakarya.edu.tr/​ adresinden, eski cihazınızın MAC adresini sildirip, yeni cihazınızın MAC adresinin kayıt edilmesini talep etmeniz gerekmektedir.

Öğrenciler Microsoft ürünlerini ücretsiz kullanabiliyor mu?

Öğrencilerimiz Microsoft ürünlerini ücretsiz olarak indirip kullanabilir.

Personelimiz Microsoft ürünlerini ücretsiz kullanabiliyor mu?

Personelimiz Microsoft ürünlerini ücretsiz olarak indirip kullanabilir.

Web sayfam görüntülenmiyor. Açılması için ne yapmalıyım.

Sistem yönetimi şube müdürlüğü tarafından DNS yönlendirmesi yapılıp, Emrullah Tuncay’a sitenin açılması için bilgi verilmektedir.

Üniversitemiz bünyesinde çalışan birimler ve etkinlikler için web sayfası ve e-posta adresi nasıl alabilirim?

BİDB Sistem Yönetimi şube müdürlüğünde eposta ve alan adı tahsisi yapılmaktadır. https://internet.sakarya.edu.tr/​  adresinden ilgili akademisyenin iş talebi doğrultusunda tahsis edilir.

Sakarya Üniversitesi rehber.sakarya.edu.tr sitesinde (WebRehber) aradığım kişi gözükmüyor.

WebRehberde, sadece IP telefon numarasına sahip olan personel listelenmektedir.

Sakarya Üniversitesi rehber.sakarya.edu.tr sitesindeki (WebRehber) görünen kayıtlarımda hata var.

bis@sakarya.edu.tr adresine e-posta göndererek talebinizi iletebilirsiniz.

IP telefonumu şehiriçi, şehirlerarası görüşmelere açtırmak/kapattırmak istiyorum.

https://internet.sakarya.edu.tr/​ adresine kullanıcı adı ve şifrenizle bağlandıktan sonra, “İş Talep Etme” butonunu kullanarak açılan pencereye talebinizi yapabilirsiniz.

IP telefonumu milletlerarası görüşmelere açtırmak  istiyorum.

Başbakanlık tasarruf tedbirleri genelgesi çerçevesinde rektörlük makamı hariç, telefonlar milletlerarası görüşmelere açılamamaktadır.

IP telefonuma harici aramalar için şifre oluşturmak istiyorum.

https://internet.sakarya.edu.tr/​  adresine kullanıcı adı ve şifrenizle bağlandıktan sonra, “IP Telefon İşlemleri” sekmesi seçilir. Sayfanın alt tarafındaki Hat No ve Harici Arama Parolası Talebi tuşlanarak “Devam” butonuna basılır. Ekranda görülen 5 (beş) haneli parolanız oluşturulmuştur.

IP telefonumun harici arama parolasını kaybettim.

https://internet.sakarya.edu.tr/​  adresine kullanıcı adı ve şifrenizle bağlandıktan sonra, “IP Telefon İşlemleri” sekmesi seçilir. Sayfanın alt tarafındaki Hat No ve Harici Arama Parolası Talebi tuşlanarak “Devam” butonuna basılır. Ekranda görülen 5 (beş) haneli parolanız hatırlatılmıştır.

İşe yeni başladım. IP Telefon talep etmek istiyorum.

https://ebys.sakarya.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra sol üssteki menüden “İş Akışları” sekmesinin altındaki “Ip Telefon Hattı Zimmet Devir Formu” doldurularak veya www.bis.sakarya.edu.tr adresinde “Formlar” başlığı altında bulunan “Ip Telefon Hattı Zimmet Devir Formu” doldurulup çıktısı alınıp imzalandıktan sonra taratılıp resmi yazıya eklenerek EBYS üzerinden Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığına gönderilmek suretiyle talep yapılabilir.

Not: Sözleşmeli personel için telefon kaydı sadece akademik veya idari personel üzerine yapılabilmekte, rehber kaydı kendi adıyla yayınlanabilmektedir.

Yeni tarayıcı, yazıcı aldım. Kurulumunun yapılmasını istiyorum nereden destek alabilirim?

Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü personeli iletişim telefonlarından (5134, 5143, 5151, 6996, 7208) yardım talebinde bulunabilirsiniz.

Bilgisayarımı, yazıcımı, monitörümü, vb. tamire vermiştim, durumu hakkında bilgi almak istiyorum nereden bilgi alabilirim?

Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü’ne bağlı Ürün Teslimat birimi (5129) ile görüşerek ürününüz hakkında bilgi alabilirsiniz

Bilgisayarımda anti virüs yok ne yapmalıyım?

www.av.sakarya.edu.tr  veya   www.arge.sakarya.edu.tr adresinden üniversitemizin lisanslı anti virüs programını indirerek kurabilirsiniz.

Bilgisayarım, Monitörüm, Tarayıcım arızalandı ne yapmalıyım?

http://www.th.sakarya.edu.tr/ adresinden Formlar bölümünden Donanım Destek Talep Formunu eksiksiz olarak doldurarak Bilgi İşlem Dairesi Başkalığı Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğüne gönderiniz

Fakülte/Yüksekokul bünyesinde bulunan bilgisayar laboratuvarının bakımının yapılmasını istiyorum ne yapmalıyım?

http://www.th.sakarya.edu.tr/ adresinden Formlar bölümünden Laboratuvar Bakım Formunu eksiksiz olarak doldurarak birim yöneticiniz tarafından EBYS üzerinden Bilgi İşlem Dairesi Başkalığı Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğüne gönderiniz

Üniversitede Akademik/ İdari / Sözleşmeli personel olarak görev yapmaktayım. Şahsi bilgisayarıma program kurulmasını istiyorum ne yapmalıyım?

Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Üniversitemiz demirbaşına kayıtlı bilişim (Bilgisayar, Notebook, Yazıcı, Tarayıcı v.b) ürünlerine destek vermektedir.

Üniversitede öğrenciyim şahsi bilgisayarıma program kurulmasını istiyorum ne yapmalıyım?

Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Üniversitemiz demirbaşına kayıtlı bilişim (Bilgisayar, Notebook, Yazıcı, Tarayıcı v.b) ürünlerine destek vermektedir

Bilgisayarım açılmıyor, verilerin kurtarılması için bilgi işlem dairesi başkanlığında destek alabilir miyim?

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu gereğince, bilgisayarlarda bulunan bilgilerin sorumluluğu kullanıcılara ait olduğundan Bilgi işlem Dairesi Başkanlığı veri kurtarma hizmeti vermemektedir.

Üniversitede Akademik / İdari personel olarak görev yapmaktayım birimimde kullandığım bilgisayarıma 3. parti program kurulmasını istiyorum ne yapmalıyım?

Kurdurmak istediğiniz program lisanslı ve üniversitemiz adına fatura edilmiş ise Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığına faturanın bir kopyası ile göndererek / getirerek gerekli kurulum için destek alabilirsiniz.

Not: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/07/20080716-8.htm  resmi gazetesinde de yayımlandığı üzere 5846 sayılı Kanun gereği lisansı olmayan programları başkanlığımız tarafından destek verilmemektedir.

Bilgisayarımın hard diski yetersiz geliyor ne yapmalıyım?

Dosyalarınızı Sabis hesabınızda bulunan Google Drive’ı kullanarak bulut sistemine yedekleyebilirsiniz. ilave disk talebiniz olduğu takdirde bu talebinizi birim yöneticiniz ile görüşerek gerekli desteği alabilirsiniz

Üniversitede Akademik personel olarak görev yapmaktayım Proje kapsamında aldığım ve üniversite demirbaşına kayıt ettirdiğim bilgisayarıma işletim sistemi ve diğer programların kurulmasını istiyorum ne yapmalıyım?

http://www.th.sakarya.edu.tr/ adresinden Formlar bölümünden Donanım Destek Talep Formunu eksiksiz olarak doldurarak Faturasının bir kopyası ile beraber Bilgi İşlem Dairesi Başkalığı Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğüne gönderiniz

Bilgisayarım yavaş çalışıyor ne yapmalıyım?

http://www.th.sakarya.edu.tr/ adresinden Formlar bölümünden Donanım Destek Talep Formunu eksiksiz olarak doldurarak Bilgi İşlem Dairesi Başkalığı Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğü ürün teslimat birimine gönderiniz

Bilgisayarım eski olduğu için değiştirilmesini istiyorum ne yapmalıyım?
Birim yöneticiniz ile görüşerek gerekli gerekli desteği alabilirsiniz

Bilgisayarımda dosya ve yazıcı paylaşımını nasıl yapabilirim?
Paylaşım yapılacak bilgisayarların aynı Ev Grubu ya da Çalışma Grubu'nda olması ve benzersiz bir bilgisayar adına sahip olması gerekir. 

Bilgisayarınız bir Çalışma Grubu'nda ise her bilgisayar için aynı aynı parola ve şifre kombinasyonunu kullanın.

Örneğin: kullanıcı adı (Sau) şifre ( sakarya ) ise bütün bilgisayarlarda bu kullanıcı adı ve şifreyi kullanın.

Klasör Seçeneklerini açın ve Görünüm sekmesinde Paylaşım sihirbazını kullan seçeneğinin işaretli olduğundan emin olun.

1-Bildirim Alanı'ndaki Ethernet ya da Wi-Fi simgesine sağ tıklatın ardından Ağ ve Paylaşım Merkezi'ni aç'a tıklatın.

2- Ağ ve Paylaşım Merkezi'nde sol üst tarafta görebileceğiniz Gelişmiş paylaşım ayarlarını değiştirin bağlantısına tıklatın

Eğer Dosya ve yazıcı paylaşımını açmak istiyorsanız; Dosya ve yazıcı paylaşımını aç'ı işaretleyin ve kaydettikten sonra 3. adımdan devam edin. 
3-Kaydettiğinizde pencere kapanacak ve tekrar 2. adımdaki pencere ile baş başa kalacaksınız. Bu sefer Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirin'e tıklatın.

4-  Ethernet kartınıza ya fa Wi-Fi kartınıza sağ tıklatın ardından Özelliklere tıklatın.

5- Açılan pencerede Microsoft Ağları için Dosya ve Yazıcı Paylaşımı seçeneğinin işaretli olup olmadığını kontrol edin. İşaretli değilse işaretleyin ve Tamamı tıklayın. İşlemimiz bitti.

 Ya da Teknik Hizmetler Şube Müdürlüğünü arayıp yardım alabilirsiniz